פטידים ונוירו פפטידים

לייעוץ עם המומחים שלנו מלאו את הפרטים:

תוכן עניינים:

נוירופפטידים המתבטאים בתאי עצב ההיפותלמיים שייכים למשפחת הפפטידים כביכול, משפחת פפטידים האחראית על ויסות תפקוד המוח. לאחרונה זיהינו וטהרנו מספר פפטידים חדשים שהם הומולוגיים לפפטידים בעלי חוליות ממשפחה זו, כולל neuropePTide Y ו- polypepsides בלבלב.

כאשר פפטידים עוברים במסלול הסודי של מנגנון גולגי

מחשוף פרוטאוליטי ושינויים אחרים כגון גליקוזילציה של הפפטיד יכולים להתרחש לפני שהוא מגיע לקיבה. כאמור, תערובת הפפטידים הביו-אקטיביים המשתחררים נקבעת על פי מספר השינויים שבוצעו והפיצולים המתאימים, כמו גם מידת השינוי. CCK עם פפטי GI – גסטרינים חולקים את אותו מבנה חומצות אמינו כמו הנוירופפטיד Y והם אחד מהפפטדות הבודדות שעוברות סולופרציה של טירוזין. אצל יונקים, שני פפטילים אלו שובטו ואופיינו ביכולתם לשחרר גסטרואינין ו- 10-AA נוירומדין B (NMB), הפועל על קולטן מצומד ל- G.

במקרים מסוימים קיימים גם פפטידים אחרים כמו נוירופפטיד Y ו- 10-AA נוירומדין B (NMB), כמו חלבוני קודמת אנצפלין.

נכון להיום ל- hemicordequinoderm יש פפטידים דומים

אך הוא עובד עם שני סוגי קולטן שונים, ולמעשה קיימת התאמה טובה יותר של הרצפים, כפי שהוכח אז. לכן, קיימת אפשרות כי אלה עשויים להיות שברי פפטיד ביואקטיבי גדול יותר. עריכת RNA מעורבת בשינוי נוקלאוטידים ב- mRNA, לפיה החלבון הסופי אינו משקף ישירות את הרצף המקודד בגן.

הפפטידים כביכול שמקורם ב- Ajnp23, כפי שמוצג באיור המשלים, מוצגים כתוצאה של עיבוד RNA ולא כרצף הפפטיד המקורי.

יש צורך במחקרים נוספים

כדי לקבוע אילו קולטנים מתווכים את ייצורם של פפטידים מ- AjCCKP1 ו- ajcckp2 ב- A. japonicus, מכיוון שהדבר יכול לספק רמזים לגבי מקורו של הפפטיד ממוניות אחרות המאופיינות בפפטידים מסוג CCK. ניתוח פילוגנטי כזה אפשרי, אך ניתוחים של טרשת נפוצה אינם מזהים טטרפפטידים, אם כי ניתן לזהות מספר שיטות שאינן טטרפרוטאינים (למשל a, b, c, d).

ישנם פפטידים רבים ושונים אשר מתפרקים במהירות על ידי פפטידזים תאיים

וזה יכול להוביל לדפוסים שונים מאוד של הפרשת פפטיד. עם זאת, אין זה אומר בהכרח כי פפטידים אלה אינם מעורבים בתזונה ובוויסות משקל הגוף, מכיוון שהפפטיד המוזרק לא יכול להיות יציב. שני פפטידים מ- SpPPLNP1, שנחזו להיות באמצע, אושרו על ידי ספקטרומטריית המסה 31 – 39. למרות שפרולין ב- P1 עשוי להיות גורם למחשוף לקוי של חלבונים אלה, אף אחד מהפפטידים של הורמון העיכול שנבדקו לא הכיל פרולין, אפילו אם לפפטיד היה מחצית חיים של יותר מ -15 שנים.

ספציפיות המצע החופפת והמובהקת הזו תסביר מדוע נוירונים מסוימים

קבוצות ספציפיות של אנדופפטידיזות עם לוקליזציות חופפות של ProSAAS – מפיקים פפטידים, בעוד שאחרים מעבדים רק כמות זו או אחרת של פפטידים. פפטידים שמקורם ב- Pro-SAAS, המתמקדים ב- NPY בתאי עצב רבים, משתחררים בתאי עצב יחד על ידי המרות פרוהורמונים כגון פרוטורמון המרה (ProHRC) וקולטן אנדוקנבינואידים (ECR).

למרות היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של פפטידים

קיימים תוספי תזונה רבים שמכילים יצרנים – נגזרים, סינתטיים – המיוצרים ו / או מזון שמקורם. תכשירי פפטיד דרך הפה נכנסים לזרם הדם דרך מערכת העיכול, שם לגוף אסור לפרק חומצות אמינו בודדות למרכיביהם. מכיוון שפפטידים דומים לפפטידים המצויים במאכלים יומיומיים, יתכן שיש להם כמה תופעות לוואי, אך כנראה שאין להם תופעות לוואי חמורות.

ההשפעה של פרוטאזות חוץ-תאיות מייצרת פפטידים קטנים יותר

מה שאומר ש- prosaas – פפטיד נגזר – הוא מצע לאנזימים אלה. מכיוון שחומצות אמינו יוצרות חלבונים בפפטידים, אפשר לשאול מה ההבדל בין פפטידים לחלבונים? לגוף קל יותר לקלוט פפטידים מאשר חלבונים מכיוון שהם קטנים יותר ומתפרקים בצורה חזקה יותר לחלבונים.

פונקציית carboxypeptidase בעיבוד פפטיד בדרך כלל אינה מוגבלת כגבוהה

מכיוון שניתן לזהות ביניים בקצב שונה בטווחי תאים שונים (למשל באתר סדק הליזין). בניגוד ל- GRF, ישנם מעט פפטידים מווסתים אשר מעובדים במהירות כה רבה עד שהם אינם נחשבים על ידי לינים בודדים כסדיים מועדפים.

לסלי אייברסן הגדיר נוירופפטידים כפפטידים המופרשים על ידי נוירונים ומשוחררים על ידי אקסוציטוזה תלויה בסידן

הבדל חשוב משחרורם של נוירוטרנסמיטרים קלאסיים. מספר זה יכול להיות בטווח העליון, מכיוון שלתאי כרומפין, למשל, יש ריכוז גבוה יותר של mRNA proSAAS מאשר לתאים אחרים באזור ההיפותלמוס במוח. נוכחותם של מספר גדול של פרוזה שמקורם בפפטיד בתאי מוח תומכת בהפצת ההיפותלמוס של prosSAas MRNA הוא פונקציה של תפקידה כעמודה רגולטורית בתפקודים נוירו-מגן.

מאמרים רלוונטיים

להתייעצות עם מומחה

מכון קוסמטיקה מקצועי

נהנת מהמאמר? שתפ/י אותו עם חבר :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp