מה הם סיבי קולוגן וסיבים אלסטיים

לייעוץ עם המומחים שלנו מלאו את הפרטים:

תוכן עניינים:

זה מספק הסבר סביר לבעיית חוסר האחידות בכיוון סיבים במתח. גמיש: סיבי הקולגן הם בעלי חוזק מתיחה גבוה, מתנגדים למתיחות ונותנים רצועות וגידים ברצועה ובגיד האופיינית לגמישותם ולעוצמתם. סיבי קולגן גמישים הם בעלי חוזק מתיחה גבוה – סיבי קולגן עמידים בפני התארכות ומעניקים לקלטות והפיתולים בהם עמידות וחוזק אופייניים. שטוח: סיבי הקולגן הם בעלי חוזק מתיחה גבוה יותר ומתנגדים להתארכות, אך הם מתנגדים להתארכות הגיד וחומר הסיבים בגיד והסיבים בו. סיבי קולגן נוזליים עמידים בפני התארכות – סיבי קולגה מתנגדים להתארכות ומעניקים הן לרצועות והן לגידים וסיביהם את האלסטיות והחוזק האופייניים.

גמיש

סיבי הקולגן הם בעלי חוזק מתיחה גבוה, מתנגדים למתיחות ומעניקים הן לרצועות והן לגידים ברצועות ובגידים האופייניות לגמישות ועוצמה. סיבי קולגן גמישים וארוזים באופן רופף, כמו סיבי הקולגן הגמישים, מאפשרים חופש תנועה ללא מגבלות מוגדרות.

סיבי קולגן כמו גידים נמתחים רק לכ -20%, אומר קוננדרינק, אך סיבים אלסטיים יכולים להימתח עד 100% מאורכם המקורי, אליו הם יכולים להגיע שוב עם שחרורם.

בד אלסטי צפוף רגיל מכיל סיבי קולגן המאפשרים לרצועות להחזיר את אורכן המקורי על ידי מתיחה לצורתם המקורית. מכיוון שרקמות אלה חייבות להיות גמישות וחזקות, הוספת סיבים אלסטיים לסחוס ההיילין מאפשרת התארכות.

סיבים אלסטיים קיימים גם בשכבות שריר חלק ומחוברים לרשת סיבים אקראיים

קולגן מסוג II יוצר גם סיבים אלה, אך נשאר צמוד ואינו מאורגן כמו סיבי קולגן מסוג I. סיבי הרשת יוצרים גם אותם יחידות חלבון זהות לסיבי הקולגן, אך אין סיבים המסודרים ברשת מסועפת. עם זאת, הסיבים נותרים צרים ואין סידור סיבים ברשתות מסועפות. סיבי רשת מורכבים גם מאותם חלבונים ותתי יחידות של סיבי הקולגן, אך הם אינם טובים, סיבים אלסטיים מוצגים גם כשכבת שריר חלקה.

סיבים אלסטיים הם חבילות אלסטין שנמצאות גם בשכבות שרירים חלקות

כפי שנראה בקטע HE של סיבי הקולגן, אך לא בקטעי H ו- E. סיבים אלסטיים קיימים גם בסוגים אחרים של סיבי קולגן, כגון קולגן מסוג II וקולגן מסוג I. סיבים אלסטיים הם צרור אלסטיות המצוי על פני עור האדם ועל סיבי השריר.

הלהקות המופיעות על סיבי קולגן הן תוצאה של סידור סליליות משולשות קולגן כפי שנראה במיקרוגרפי SEM

מחקרים קודמים שחקרו את הקשר בין גורמים אלסטיים לתפקודים של גמישות שרירים בעור האדם דיווחו כי גורמים תפקודיים מושגים יחד עם תפיסת Langer Line. תוצאות אלו מראות כי ל- DF, DC ו- KOT יש מתאם חזק בין נוכחות או היעדרות של אלסטין למספר רצועות הסיבים האלסטיים על העור.

אצל גברים צעירים

סיבים אלסטיים עוברים במקביל לסיבי קולגן ויש להם פיזור אחיד ברקמת החיבור. אף על פי שסיבי הקולגן הגדירו קוטר מולקולרי (למשל, סוגים מסוימים של סיבי קולגן הם בקוטר 35 ננומטר), נראה שקוטר הסיב האלסטי אינו מוגבל במגבלות האריזה המולקולרית. בחנו את הדגימות למצב קולטן אסטרוגן ועשינו סדרה של מדידות על אחוז השטח שנכבש על ידי מבני רקמות.

יש גם עדויות לכך שיש סיבה לכך שהתכונות המכניות של רקמות עשירות בסיבים עדיפות על אלו של פיגומי סיבי קולגן. עם זאת, עדיין אין לנו עדות ישירה לקשר ישיר בין סיבי קולגן לסיבים אלסטיים בגוף.

כדי להבין היטב מדוע קשה לתקן סיבים אלסטיים, עלינו להבין את העיוותים האדריכליים המתרחשים בעת סידור סיבי הקולגן. סיבים מבניים, אדריכליים ואלסטיים המתרחשים עם הגיל יחשפו מערכות קולגן וסיביות לעיוותים העולים על הלחץ שהם סובלים בדרך כלל. נראה כי שינויים אלה מקודמים על ידי קולגן, הדוחס את הסיבים באמצעות פעולת אלסטאז רקמות, הגורם לניוון סיבים, ואילו הגידול בקולגן במטריצה החוץ-תאית, המייצרת תאים סינתטיים, תורם להיווצרות מבנים ואדריכליים. פגמים.

היכולת לאתר ולזהות רקמות חיבור בשקופית נובעת בעיקר מהיכולת לזהות סיבי קולגן, אך לא בהכרח מאיכות הרקמה עצמה.

רקמת החיבור הצפופה עצמה עשירה בסיבים והיא מוטמעת בקביעות בסיבים

עם סיבים המכוונים לכמה כיוונים, במקביל לרצועות ולגידים, במקביל לרצועה ולגיד, ועם כמויות גדולות של חלבון (אלסטין) . עם זאת, סיבים אלה נותרים צמודים ומסודרים ברשתות מסועפות; אלה נקראים סיבי רשת מכיוון שכאשר כסף מוכתם במיקרוסקופ אור הם מופיעים כרשת רשת – סיבים עדינים על פני הרקמה. III – קולגן מאופיין, אך סיבים אלה מסודרים ברשת מסועפת ונותרים צרים יותר. הם יוצרים אותן יחידות משנה של חלבון כמו סיבי הקולגן, אך גם יוצרים אותם לכיוונים שונים (למשל מלמעלה למטה, משמאל לימין או מימין לשמאל).

מאמרים רלוונטיים

להתייעצות עם מומחה

מכון קוסמטיקה מקצועי

נהנת מהמאמר? שתפ/י אותו עם חבר :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp