אקנה המיתוסים האמת והטיפול היעיל

לייעוץ עם המומחים שלנו מלאו את הפרטים:

תוכן עניינים:

כמו בשאלות נפוצות רבות הקשורות לאקנה, ישנם שישה מיתוסים על אקנה שאני רוצה להניח כאן ועכשיו, וענו על ידי לוח המידע שלנו לאקנה בחינם. להלן כמה מן המיתוסים הנפוצים ביותר בנושא אקנה ומה אתה יכול לעשות בבעיות האקנה שלך.

אם ברצונך להזמין פגישה

יש לך שאלות בנוגע לאקנה או ברצונך להמשיך ולהפיג מיתוסי אקנה מזיקים, אנא פנה אלינו בדואר אלקטרוני בכתובת [מוגן באמצעות הדוא"ל] או בטלפון 1 – 888 – 746 – 4357. קודם כל, זה פשוט לא נכון שעליך לחכות עד שטופלת בצלקות אקנה. אני יודע שהמיתוס הזה ממש לא נכון והאקנה ייעלם תוך זמן קצר.

טיפוח והיגיינת עור נהדרים בשילוב עם מוצרים מוכחים כגון טרטינואין וקלינדמיצין לטיפול באקנה על פני מקורו. האם אתה מוצא מאמר זה בנושא "טיפוח העור" מועיל?

חומצה סליצילית

היא לוחם אקנה יעיל להפליא, אך יש לה גם תכונות אנטי דלקתיות המפחיתות אדמומיות ועור מועד לאקנה. ניתן למצוא מגוון מוצרים למניעת אקנה, במיוחד כאלה המכילים חומצה סליצילית וטוענים שהם מסייעים במניעת התפרצויות אקנה. בעוד שחומצות סליציל הן טיפול יעיל ביותר למחלות עור כמו אקנה, פסוריאזיס, אקזמה ופריחה, יש להן גם תכונות אנטי דלקתיות המפחיתות את האדמומיות ומרגיעות את העור הנוטה לאקנה. למרות שחומצה סליצלית יעילה להפליא נגד אקנה, היו לה גם תכונות אנטי דלקתיות שהפחיתו את המוניטין והעור המרגיע לאקנה.

איזוטריטינואין

שהוצג לראשונה בארה"ב כטיפול אנטי דלקתי באקנה, יעיל כל כך עד שהוא הוכיח עמידות לטיפולים אחרים. כמה כדורי רטינואיד (שנמכרים בשמות מותג כמו רואקוטן, אורטאן ואיזוהקסל אקור) הוכחו כיעילים לטיפול באקנה על ידי תקיפת גורמים תורמים לאקנה, אך למעשה יכולים להחמיר את האקנה. דיאן (35) וברנדה (35), המכילים ציטרוטרון אצטט ואסטרוגן, מפחיתים ביעילות את האקנה וגורמים פחות אדמומיות ועור נוטה לאקנה.

חמצן בנזואיל (BPO) הוא טיפול אקנה מקומי מצוין, אך אינו יעיל יותר מאיזוטריטינואין. נראה כי אין הבדל ביעילות בשימוש לאורך היום ורק הבדל קטן בשימוש בבוקר.

טיפול באקנה דורש הרבה סבלנות וציות

מה שאומר שאתה צריך שיהיה לך אקנה יומי – טיפול קרבי זמין ויצמד אליו. טיפול בפצעון אחד אחרי השני אינו הדרך היעילה ביותר ולא יסייע במניעת התפרצויות חדשות. פצעונים, papules ו pustules הם השלבים האחרונים של תהליך האקנה, ולכן זה לא הרעיון הטוב ביותר לטפל בהם בשלב זה. מומלץ להמשיך להשתמש בטיפול באקנה המתאים לך עד שתבחין בשיפור, גם אם זה רק לתקופה קצרה, מכיוון שהוא יכול לסייע במניעת פצעונים חדשים.

מסיבה זו

חשוב לטפל באקנה על ידי שמירה על שגרת טיפוח העור ונטילת תרופות אקנה מקומיות או מרשם לפי הצורך. שטפו את הפנים כל יום עם חומר ניקוי שפותח במיוחד לעור נוטה לאקנה. שטיפת פנים למניעת אקנה עוזרת לך להימנע מנקודות שחורות נוספות ומנגעי אקנה אחרים על ידי הסרת חלב מהשטח של העור ומניעת פצעונים ופוסטולות חדשות. אם רק תשטפי את הפנים למניעת אקנה, זה יהיה יעיל יותר לטיפול בבעיה במקורה.

עם זאת

הגדלת כמות הכביסה אינה בהכרח מרפאת אקנה ואף עלולה להחמיר אותה (ראה מיתוס 5). האמונה הרווחת היא שאם יש לך אקנה, אתה צריך להשתמש אך ורק במוצרים נטולי שמן. עם זאת, שטיפת פנים יומית עם חומר ניקוי כדי לשמור על ניקיון חריקתי לא תגרום לאקנה להיעלם. לדוגמא, אם יש לך אקנה, עליך לשטוף אותו בכל פעם, אך רק פעם בשבוע או פעמיים בחודש.

לא ברור מהיכן המיתוס הזה נובע

אך העובדה היא שאקנה נגרם על ידי מספר גורמים וכי שטיפת העור לעתים קרובות מדי או יותר מדי יכולה להחמיר אותה. הדבר העצוב בהנחה זו הוא שהוא גורם לאקנה רבים – אנשים פגיעים הנוטים לקרצף את עורם, מה שלא רק מגרה אותם (מחמיר אותם), אלא גם מגביר את ייצור השמן, מה שהופך אותם ליותר נוטים להתפרצויות באזורים מסוימים. בכל הקשור לטיפול באקנה יש לקחת בחשבון גורמים רבים בכל הנוגע לאקנה (כיצד ומדוע הוא פורץ, אילו מזונות הוא עלול לגרום, מוצרים המסייעים בריפוי פוסט – איסוף צלקות וכו ').

מיתוס נוסף שחשוב במיוחד

הוא הימנעות מאיזוטריטינואין: עור נוטה לאקנה הוא עור מלוכלך. אולי מיתוס האקנה הפחות פופולרי שלי, מיתוס זה הוא הגורם לצלקות שניתן למנוע הרבה. מיתוס מזיק זה (שיכול להוביל לסטיגמה סביב אקנה) יכול למעשה להחמיר את האקנה.

מאמרים רלוונטיים

להתייעצות עם מומחה

מכון קוסמטיקה מקצועי

נהנת מהמאמר? שתפ/י אותו עם חבר :)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp